IBANC

Volledige versie: Na exporteren foutmelding in ING
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Volgens mij is alles goed gegaan met mijn incasso batch, echter nu wil ik het versturen maar lukt dit niet. Ik krijg een foutmelding na het importeren.

Geen incassocontract aanwezig... Hiervoor deed ik altijd gewoon incassos.

Waar kan ik dit checken en of aanpassen?
Waarschijnlijk heeft u bij de eerste keer opstarten van IBANC uw ''Incassant ID'' niet ingevuld.

Bent u niet in het bezit van een Incassant ID dan moet u uw bank benaderen.

Dit kunt u aanpassen op de volgende manier:
1. Start IBANC
2. Klik linksboven op Bestand
3. Kies voor Incassocontracten met banken
4. Bewerk hier uw incassocontract

Om uw batch opnieuw klaar te zetten:
1. Klik eenmaal (selecteer) op de geƫxporteerde batch
2. Klik op dupliceren
3. Bewerk de gedupliceerde batch
4. Open de bovenste incasso en verander 'Soort incasso' naar 'Eerste'. Druk op 'OK'.
5. Scroll naar rechts en klik met de rechtermuisknop op 'Eerste'. Klik op 'Gebruik waarde in hele kolom'.
6. Al uw incasso's staan nu op 'Eerste'. Klik op 'Selecteer alles' en druk op 'Meer>Importeer in adresboek'. Klik op 'Ja'.
U overschrijft zo het incassotype dat in het adresboek staat.

Nu kunt u de batch opnieuw aanbieden.

~Rick