Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EndToEndID
#1
Hoe wordt het veld EndToEndID bepaald?
Bij het importeren van een Excelbestand krijg ik de melding dat een batch met hetzelfde EndToEndID al bestaat en wordt er door het programma zelf een waarde toegekend aan dit veld. Bij de import van het Excelbestand heb ik aangegeven dat de informatie in dit veld gehaald moet worden uit de kolom "Datum". De meeste velden (behalve Omschrijving, Bedrag en Datum) zijn hetzelfde als bij de vorige import.
Reageren
#2
(28-12-2015, 18:08)Kabelaar schreef: Hoe wordt het veld EndToEndID bepaald?
Bij het importeren van een Excelbestand krijg ik de melding dat een batch met hetzelfde EndToEndID al bestaat en wordt er door het programma zelf een waarde toegekend aan dit veld. Bij de import van het Excelbestand heb ik aangegeven dat de informatie in dit veld gehaald moet worden uit de kolom "Datum". De meeste velden (behalve Omschrijving, Bedrag en Datum) zijn hetzelfde als bij de vorige import.

Beste Kabelaar,

Het EndToEndID moet per transactie uniek zijn, iedere keer weer. 
Deze wordt door de bank gebruikt om te controleren of u niet eerder in het verleden eenzelfde transactie heeft uitgevoerd.
Deze kunt u daarom prima, door IBANC laten generen. Het is niet meer dan een transactiecode. 

Zelf deze code samenstellen kan, maar heeft geen of nauwelijks een toegevoegde waarde, mits u wilt bijhouden hoeveel transacties u heeft uitgevoerd.
Mocht u hier nog verdere vragen over hebben, dan kunt u op mijn bericht reageren.

Met vriendelijke groet,
Sander Morrien

Customer Support IBANC
Reageren
#3
Goedemorgen Sander,

Wij gebruiken IBANC om betalingen aan de bezorgers van ons Weekblad te doen vanuit een Excelbestand. Als er dan bij de betaling staat C20151228-4718912618-58545267434014, begrijpen ze er weinig van. Eén keer had ik in die kolom het routenummer van de bezorger vermeld en dat werd toen netjes vermeld, maar daarna is dat natuurlijk niet meer uniek en werkt het dus niet.
Kun je ergens aangeven dat de EndToEndID niet bij de betaling vermeld wordt?

Vriendelijke groet,
René Bakelaar
Reageren
#4
(29-12-2015, 12:45)Kabelaar schreef: Goedemorgen Sander,

Wij gebruiken IBANC om betalingen aan de bezorgers van ons Weekblad te doen vanuit een Excelbestand. Als er dan bij de betaling staat C20151228-4718912618-58545267434014, begrijpen ze er weinig van. Eén keer had ik in die kolom het routenummer van de bezorger vermeld en dat werd toen netjes vermeld, maar daarna is dat natuurlijk niet meer uniek en werkt het dus niet.
Kun je ergens aangeven dat de EndToEndID niet bij de betaling vermeld wordt?

Vriendelijke groet,
René Bakelaar

Beste René,

Excuses voor mijn late reactie, vanwege de jaarswisseling.

Helaas is het niet mogelijk om de EndToEndID, niet te vermelden, aangezien de betaling in dat geval niet verwerkt zal worden bij de bank.
Wel kunt u mogelijk door het gebruik van de Excelformule: =tekst.samenvoegen(A2;" ";B2;" ";C2;" ";D2) meerdere kollomen bundelen tot één grote omschrijving. Met dit voorbeeld combineert u vier kolommen tot één omschrijving.

Het is namelijk toegestaan om een omschrijving tot 140 tekens mee te geven aan een betaling.
Op deze manier kunt u dus meer informatie te versturen.

Hopelijk voldoet dit antwoord, ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,
Sander Morrien

Customer Support IBANC

*de engelse variant van de formule is: =CONCATENATE(A2;" ";B2;" ";C2;" ";D2)
Reageren
#5
(28-12-2015, 18:23)sander schreef:
(28-12-2015, 18:08)Kabelaar schreef: Hoe wordt het veld EndToEndID bepaald?
Bij het importeren van een Excelbestand krijg ik de melding dat een batch met hetzelfde EndToEndID al bestaat en wordt er door het programma zelf een waarde toegekend aan dit veld. Bij de import van het Excelbestand heb ik aangegeven dat de informatie in dit veld gehaald moet worden uit de kolom "Datum". De meeste velden (behalve Omschrijving, Bedrag en Datum) zijn hetzelfde als bij de vorige import.

Beste Kabelaar,

Het EndToEndID moet per transactie uniek zijn, iedere keer weer. 
Deze wordt door de bank gebruikt om te controleren of u niet eerder in het verleden eenzelfde transactie heeft uitgevoerd.
Deze kunt u daarom prima, door IBANC laten generen. Het is niet meer dan een transactiecode. 

Zelf deze code samenstellen kan, maar heeft geen of nauwelijks een toegevoegde waarde, mits u wilt bijhouden hoeveel transacties u heeft uitgevoerd.
Mocht u hier nog verdere vragen over hebben, dan kunt u op mijn bericht reageren.

Met vriendelijke groet,
Sander Morrien

Customer Support IBANC

Beste Sander,

Gezien de datum van de voorafgaande berichten is dit een beetje laat maar ik wil toch reageren omdat ik denk dat jouw antwoord een beetje kort door de bocht is. De reden dat de bank controleert of het EndToEndID uniek is komt doordat de bank dit nummer terug communiceert bij iedere activiteit die betrekking heeft op de transactie met het EndToEndID. Dit zijn in de praktijk meestal storneringen dit tot maanden na de oorspronkelijke transactie is uitgevoerd kunnen plaatsvinden.

Hierdoor is het vaak wenselijk juist zelf dit nummer te genereren en dit niet door IBANC te laten doen. Diverse van mijn klanten beschikken over prima crm software maar deze hebben geen zin om de complexe pain bestanden zelf te maken. Daarom gebruiken wij IBANC. Het EndToEndID wordt dan gebruikt in de naadloze verwerking van de camT bestanden. Dit is dan eenvoudig omdat het EndToEndID al bekend is in de software en verder geen stappen nodig zijn om het uit IBANC te halen en weer te importeren.

Met vriendelijke groet,
Frank Heijmans
Reageren


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)