Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ING Waarom komt geld direct terug
#1
Ik heb via een batch allerlei contributie bedragen laten incasseren via Ibanc bij ING.
Echter nu voor de zoveelste keer worden direct bedragen terug geboekt. Met de melding geen machtiging vestrekt.
Ik snap er helemaal niets meer van ....
Help
Reageren
#2
(12-10-2016, 15:36)marcel0409 schreef: Ik heb via een batch allerlei contributie bedragen laten incasseren via Ibanc bij ING.
Echter nu voor de zoveelste keer worden direct bedragen terug geboekt. Met de melding geen machtiging vestrekt.
Ik snap er helemaal niets meer van ....
Help

Beste Marcel,

dit is de melding van de ING bank m.b.t. het (foutief) gebruik van "eerste / terugkerend".
Je levert een opdracht aan bij de ING bijvoorbeeld als "terugkerend", waar een "eerste" wordt verwacht.

Bij een "eerste" incasso zal de bank een registratie proces ingaan m.b.t. het Mandaat ID; bij een "terugkerende"  incasso zal de bank alleen een controlerend proces ingaan. Als een "eerste" incasso niet voltooid is (=lees; het geld staat niet op uw rekening), vanwege welke reden dan ook, dan dient u deze opdracht opnieuw als "eerste"  aan te leveren.

Ik hoop uw vraag hiermee beantwoord te hebben. 


Groet Gregory
Reageren
#3
(12-10-2016, 15:59)Gregory schreef:
(12-10-2016, 15:36)marcel0409 schreef: Ik heb via een batch allerlei contributie bedragen laten incasseren via Ibanc bij ING.
Echter nu voor de zoveelste keer worden direct bedragen terug geboekt. Met de melding geen machtiging vestrekt.
Ik snap er helemaal niets meer van ....
Help

Beste Marcel,

dit is de melding van de ING bank m.b.t. het (foutief) gebruik van "eerste / terugkerend".
Je levert een opdracht aan bij de ING bijvoorbeeld als "terugkerend", waar een "eerste" wordt verwacht.

Bij een "eerste" incasso zal de bank een registratie proces ingaan m.b.t. het Mandaat ID; bij een "terugkerende"  incasso zal de bank alleen een controlerend proces ingaan. Als een "eerste" incasso niet voltooid is (=lees; het geld staat niet op uw rekening), vanwege welke reden dan ook, dan dient u deze opdracht opnieuw als "eerste"  aan te leveren.

Ik hoop uw vraag hiermee beantwoord te hebben. 


Groet Gregory
Reageren
#4
Misschien is het een optie dat iemand met me meekijkt.
Maar ben morgenmiddag pas weer bij de laptop waar het programma opstaat.
Reageren
#5
(12-10-2016, 16:02)marcel0409 schreef: Misschien is het een optie dat iemand met me meekijkt.
Maar ben morgenmiddag pas weer bij de laptop waar het programma opstaat.

Beste Marcel,

je kan dagelijks bellen tot 17:00 met 085 401 77 60 (kies voor optie 1).
De IBANC helpdesk helpt je vanzelfsprekend graag verder.

Groet Gregory
Reageren


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)