25-11-2014, 19:05
Sinds kort moet ik als penningmeester incasso's doen. De oude penningmeester heeft het IBANC-programma overgezet naar mijn laptop en ik ben bezig mijn eerste incasso klaar te zetten. Ik heb een Excel-bestand geïmporteerd en alle kolomnamen correct ingevoerd, en RCUR ingevuld bij 'Soort incasso', aangezien het om een periodieke incasso gaat. Daarna geklikt op OK en bij de Concept batch terecht gekomen. Alleen, achter elke rekening waarvan geïncasseerd wordt staat nu 'Eerste', terwijl er niet voor de eerste keer van deze rekeningen afgeschreven wordt. Ook zijn de vakjes in de kolom Mandaat ID allemaal rood. Automatisch bijwerken heb ik al geprobeerd, maar alles blijft hetzelfde. De rekeningnummers staan wel in het Adresboek.
Hoe kan dit, en wat kan ik er aan doen? En hoe kom ik aan Mandaat-ID's?
Heeft het misschien te maken met het feit dat ik voor de eerste keer met mijn laptop de incasso doe?
Bij voorbaat dank voor reacties.
Hoe kan dit, en wat kan ik er aan doen? En hoe kom ik aan Mandaat-ID's?
Heeft het misschien te maken met het feit dat ik voor de eerste keer met mijn laptop de incasso doe?
Bij voorbaat dank voor reacties.