Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Correspondent bank is onjuist
#1
 Correspondent bank is onjuist

Wat een geweldige foutmelding. Maar wat betekent dit?? ((ING bank denk ik ) en hoe los ik het op. Stornering automatisch incasso...)
Reageren
#2
Geachte arnyz,

als het goed is krijgt u deze reden wanneer het opgegeven rekennummer bij de bank met de bijbehorende BIC niet bekend is.
Dus stel u probeert te incasseren van NL01ABNA234567890 met uw ING incassocontract, dan zal ABN Amro de ING Bank laten weten dat het rekeningnummer 234567890 helemaal niet bestaat.

Wanneer na controle van het betreffende rekeninnummer blijkt dat deze toch klopt, zou ik contact opnemen met uw eigen bank om te vragen of zij misschien meer informatie kunnen geven dan enkel "Correspondent bank is onjuist".

Met vriendelijke groet,
Jasper Abbink
Reageren
#3
(26-01-2015, 16:49)Jasper schreef: Geachte arnyz,

als het goed is krijgt u deze reden wanneer het opgegeven rekennummer bij de bank met de bijbehorende BIC niet bekend is.
Dus stel u probeert te incasseren van NL01ABNA234567890 met uw ING incassocontract, dan zal ABN Amro de ING Bank laten weten dat het rekeningnummer 234567890 helemaal niet bestaat.

Wanneer na controle van het betreffende rekeninnummer blijkt dat deze toch klopt, zou ik contact opnemen met uw eigen bank om te vragen of zij misschien meer informatie kunnen geven dan enkel "Correspondent bank is onjuist".

Met vriendelijke groet,
Jasper Abbink

..dank..
Ik heb een oud reknu mmer gekregen en deze omgezet naar IBAN. Ing gaf deze reden: op het afschrift stond onbekende reden...Kun je ergens check of een nummer bestaat?!
Reageren
#4
Beste Arnyz,

Om een oud rekeningnummer te converteren naar een correct IBAN-nummer kunt u doen via: https://www.ibanbicservice.nl/

Indien u wilt controleren of het IBAN nummer correct is kunt u dit doen via IBANC Software.
1) U vult het IBAN-nummer in een veld waar het IBAN-nummer ingevuld moet worden
2) Staat er nog een verkeersbord voor de regel, dan klopt deze niet.

~ Rick
Reageren
#5
IBANC gebruikers opgelet,

Sinds 1 april 2015 is het niet langer om oudrekeningnummers om te zetten via de website: https://www.ibanbicservice.nl/

IBANC biedt hiervoor helaas geen alternatieven, aangezien de kans op foutmarge aanwezig zijn.
Dit kan ervoor zorgen dat uw incasso bij een totaal andere rekening wordt afgeschreven.

Het beste kunt u aan uw klanten/ leden vragen wat het IBAN is met daarbij een voorbeeld NL00BANK0123456789, zodat u niet alleen het oude rekening ontvangt.

Met vriendelijke groet,
Sander.
Reageren


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)