Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uw batch terug op 'Eerste' zetten.
#1
Kan dat altijd, ook al heb je reeds eerder dat gedaan?

Lijkt mij het meest veiligst en met een mooie aankondiging voor de klant. Je wacht iets langer op je geld, maar dat maakt ons niet uit.

Kan ik dan ook de mandaten allemaal weer gelijk goed zetten want die zijn een keer automatisch aangevuld per ongeluk. Alleen ik had daar een mooie omschrijving samen met een uniek relatienummer bedacht. Dat is nu bij een aantal weg / overschreven.
Reageren
#2
Beste arnyz,

Bedankt voor je vraag. Met betrekking tot de vraag:
(23-12-2014, 18:22)arnyz schreef: Kan dat altijd, ook al heb je reeds eerder dat gedaan?

Lijkt mij het meest veiligst en met een mooie aankondiging voor de klant. Je wacht iets langer op je geld, maar dat maakt ons niet uit.
Kort gezegd: nee, niet altijd.

Zowel de eigen bank als de banken van de debiteurs controleren transacties onder andere op het Soort incasso. Wanneer telkens transacties voor hetzelfde mandaat telkens met Soort incasso Eerste wordt aangeboden, dan kan de eigen bank ervoor kiezen om de verwerking tijdelijk op te schorten.
Reageren
#3
1.Er is dus geen enkele manier om 100% safe te zitten?!
Wel? Graag?

AD 2.
In het begin zijn er fouten gemaakt, ook door onduidelijkheid van de banken en antwoorden van de helpdesk die achteraf anders uitpakten. Toen was er een procedure om alles weer terug te zetten / gedeeltelijk terug te zetten. (oude batch kopieren, meen ik, en daarna, weer op "eerste " weer terugzetten ?!!

2.Is hier een link naar de uitleg voor/ vidoe's die dit uitleggen??!

Dank je wel!
Reageren
#4
(29-12-2014, 11:06)arnyz schreef: 1.Er is dus geen enkele manier om 100% safe te zitten?!
Wel? Graag?
De beste methode is om transacties met de juiste Soort incasso aan te leveren. Behalve storneringen door de debiteurs, zullen de transacties dan succesvol worden uitgevoerd.

Een eenvoudige regel is:
  • is een transactie succesvol verwerkt, gebruik de door IBANC voorgestelde Soort incasso
  • is een transactie niet succesvol verwerkt, gebruik dan Soort incasso Eerste

(29-12-2014, 11:06)arnyz schreef: AD 2.
In het begin zijn er fouten gemaakt, ook door onduidelijkheid van de banken en antwoorden van de helpdesk die achteraf anders uitpakten. Toen was er een procedure om alles weer terug te zetten / gedeeltelijk terug te zetten. (oude batch kopieren, meen ik, en daarna, weer op "eerste " weer terugzetten ?!!

2.Is hier een link naar de uitleg voor/ vidoe's die dit uitleggen??!
De uitleg hiervoor is te vinden in het topic Uw batch terug op 'Eerste' zetten.
Reageren
#5
Ik heb ooit voor "automatisch" aanvullen gekozen. Vreemde maar unieke Mandaatnummers zijn automatisch aangemaakt.

Dat wil ik veranderen, liefst naar een tekst en een klantnummer.
Echter sommige staat goed anderen niet. Sommige zijn al eens geincasseerd sommige niet. Hoe pak ik dit aan?

Liefst zonder weer dagen hoofdpijn te krijgen??!

Ar
Reageren


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)